Het juiste pad vinden - Hoe kunt u klanten door uw winkel leiden?

maandag 7 september 2015

Voor het winkelend publiek kan het best lastig zijn om de weg in de winkel te vinden. Wat kunt u hieraan doen? U kunt doen wat discountretailer Primark in zijn Duitse en Belgische winkels heeft gedaan: werken met digitale bewegwijzering.

Het wordt tegenwoordig algemeen geaccepteerd dat bewegende beelden op schermen en verlichte informatieborden beter de aandacht trekken dan ouderwetse kartonnen borden. Die laatste zijn natuurlijk wel goedkoper en gemakkelijker te vervangen. In de Primark-winkels in Brussel, Düsseldorf en Berlijn is opvallende digitale bewegwijzering aan de orde van de dag. Deze neemt bijvoorbeeld de vorm aan van schermen die om pilaren midden in de winkel heen zijn gebogen tot statische, maar opmerkelijke lichtbakken naast de roltrap op elke verdieping. In sommige delen van de winkels bevat de bewegwijzering woorden, in andere soms gewoon een afbeelding om een bepaald verkoopgebied af te bakenen.

Met vloeren kunt u een verhaal vertellen en de ruimte waarin een merk wordt gepresenteerd, beter beheren. Met vloeren kunt u gestalte geven aan belangrijke categorieën.


Joe Bona, hoofd van de retailafdeling bij ontwerpbureau CBX

Lees het volledige artikel

De bewegwijzering en de opzet, het tempo, de sfeer en het traject naar een aankoop wegen allemaal even zwaar mee bij het blijvende contact met de klant.

In deze paper komen een aantal van de belangrijkste aspecten aan bod waarmee u rekening kunt houden bij de opzet van uw eigen retailomgeving.

Download gratis whitepaper gratuit

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief voor al het laatste nieuws, casestudy's, innovaties en inspiraties van Pergo.

Aanmelden

Neem contact met ons op: