Over het herinrichten van een winkel - Hoe zorgt u voor een duurzaam interieur?

maandag 7 september 2015

Winkelinrichtingen zien er net na hun onthulling fris, modern en uitnodigend uit, maar vaak raken ze na verrassend korte tijd achterhaald of oud. U kunt het beste een nieuwe stijl implementeren voordat dat moment zich aandient, maar hoeveel moet u veranderen en wat krijgt u voor deze ongenode kostenpost terug?

Eerst moet u vaststellen of u tevreden bent met uw klanten. Kopen ze uw producten tegen de prijs die u ervoor wilt hebben en neemt hun aantal toe? Welke demografie probeert u te bereiken? Blijft dat zo? Met het antwoord op deze vragen weet u op welke markt u zich richt. Dat is nuttige kennis voor tijdens de herinrichting van uw winkel.

Met het antwoord op deze vragen weet u op welke markt u zich richt. Dat is nuttige kennis voor tijdens de herinrichting van uw winkel.



Na deze stappen moet u een designvisie opstellen. Daar komen allerlei aspecten in terug, maar het belangrijkste is dat u een adviesbureau uitkiest als u het werk uitbesteedt of uw wensen duidelijk kenbaar maakt aan uw team als u het werk intern laat doen.

Die visie ontwikkelt zich en laat zich zelden helemaal delegeren. Wees er daarom op voorbereid dat u met uw team gaat samenwerken en stel u flexibel op. Het is niet de bedoeling dat u in uw eentje de lakens uitdeelt. Dit deel van het proces kan redelijk wat tijd kosten. U moet dan ook weten hoeveel tijd u in totaal kwijt kunt zijn aan de herinrichting.

Lees het volledige artikel

De bewegwijzering en de opzet, het tempo, de sfeer en het traject naar een aankoop wegen allemaal even zwaar mee bij het blijvende contact met de klant.

In deze paper komen een aantal van de belangrijkste aspecten aan bod waarmee u rekening kunt houden bij de opzet van uw eigen retailomgeving.

Download gratis whitepaper gratuit

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief voor al het laatste nieuws, casestudy's, innovaties en inspiraties van Pergo.

Aanmelden

Neem contact met ons op:



Verwante artikelen

Welke prijservaring - Retail draait tegenwoordig om ervaring. Maar hoeveel winkels kunnen die daadwerkelijk bieden?
maandag 7 september 2015
Retail draait tegenwoordig om dé ervaring. Maar hoeveel winkels kunnen die daadwerkelijk bieden?
Meer lezen
Een kwestie van invloed - U hebt de klant in uw winkel gekregen, maar wat gebeurt er daarna?
maandag 7 september 2015
Goed, u hebt de klant in uw winkel gekregen. Hoe beïnvloedt u wat er daarna gebeurt?
Meer lezen
Het juiste pad vinden - Hoe kunt u klanten door uw winkel leiden?
maandag 7 september 2015
Hoe kunt u klanten door uw winkel leiden? Daar bestaan verschillende mogelijkheden voor.
Meer lezen
Zorg voor de omgeving - Hoe zorgt u ervoor dat klanten uw winkel bezoeken en niet die van een ander?
maandag 7 september 2015
Hoe zorgt u ervoor dat klanten uw winkel bezoeken en niet die van een ander?
Meer lezen